2022. február 12., szombat

XXIV. Téli Olimpiai Játékok - Jégtánc előzetes

A jégtánc versennyel folytatódnak az olimpiai játékok. Erről nagyon röviden írnék egy rövid bejegyzést.

Az olimpia előtt arra számítottam, hogy ez lesz a legszámíthatóbb verseny, ami talán valóban így alakul, de a csapatverseny óta kicsit más a véleményem. Az biztos, hogy Papadakis/Cizeron a nagy esélyesei a versenynek, amennyiben nem látunk tőlük nagyobb hibát, szerintem magabiztosan tudnak győzni. Az Európa-bajnokságon nem indultak, és utoljára két évvel ezelőtt találkoztak pl. Sinitsináékkal. Az idei ritmus táncukat kedvelem, szerintem jó program, a szabad táncuk kevésbé tetszik mint az RD. Nincs annyira benne meg a "wow" faktor, mint néhány korábbi programjuk esetében, de a mezőnyben kimagaslanak összességében.


Papadakis/Cizeron a ritmus tánc edzésén
forrás: twitter

A dobogó további helyeiért mindenképp Sinitsina/Katsalapov és az amerikai párok, Chock/Bates és Hubbell/Donohue fog megküzdeni. Az az érdekes, hogy Sinitsináék még aranyesélyesnek is számítottak a szezon elején, de már az Európa-bajnokságon sem kaptak kirobbanóan magas pontokat, és a csapatversenyben először Hubbellék, majd Chockék győzték őket le, ami jégtáncban jelzésértékű, és egyértelmű jele annak, hogy jelenleg már nem tekintenek rájuk úgy, mint aki igazán veszélyes lenne a franciákra. Katsalapov háta folyamatosan sérült, ezért az is kérdés, mennyire bír majd ismét két jó programot lefutni a csapatversenyt követően. Szerintem a franciák, egy amerikai pár és Sinitsináék lesznek a dobogón, meglátjuk a sorrendet.

A Stepanova/Bukin kettős végig Moszkvában edzett, nem mentek el a krasznojarszki edzőtáborba sem, és nemrég érkeztek meg Pekingbe, érdekes, hogy ők a többi orosz csapathoz képest más ütemtervet választottak (hogy volt-e valami extra oka ennek, azt nem tudjuk). Rajtuk kívül Guignard/Fabbri és Gilles/Poirier kerülhet még a Top 6-ba. Az olaszoknak drukkolok, mert nehéz programjaik vannak, úgy érzem, hogy náluk a sok éves kemény munka mostanában kezd kifizetődni.

Figyelni kell még a harmadik orosz párra, Davis/Smolkinre, a spanyol kettősre, Smart/Diazra, vagy ott lesznek még az angolok, Fear/Gibson, a harmadik számú amerikaiak, Hawayek/Baker, a kanadaiak más kettő párja, Fournier Beaudry/Sorensen és Lajoie/Lagha, valamint a kínai Wang/Liu pár.

A ritmustánc pontozólapja itt található meg, a szabad táncé pedig itt.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Kis műkorcsolya történet - Nők

Már egy ideje gondolkodtam azon, hogy írok arról, hogyan ismerkedtem meg a műkorcsolyával és hogyan követtem sokáig a sportágat, de rájöttem...